top of page
  • Writer's pictureDaniel Nakash

הטיול הראשון שלנו ליפן - היום הרביעי לטיול 2023-02-20 - טוקיו

Updated: Jun 10, 2023

 

התחלנו את היום (לאחר ארוחת בוקר במלון, כמובן) בתרגיל "חפש את המטמון" או ליתר דיוק משהו כמו "חפש את היצירה הזאת שאף אחד לא סימן על המפה איפה היא נמצאת, פרט לכך שהיא נמצאת באחת מתחנות הרכבת הכי גדולות באזור".

רועי ראה איפשהו באינטרנט תמונה של הפסל ורצה ממש ללכת לראות אותו, אבל לא הצלחנו למצוא את המיקום המדויק שלו וסיפורי הדרך שמצאנו היו לא מאוד חדים וברורים. החלטנו בכל זאת לנסות את מזלנו, נכנסנו לתחנה וניסינו לעקוב אחר אחד מסיפורי הדרך. הגענו לנקודה שחשבנו שאליה הוביל אותנו את סיפור הדרך, אבל אין פסל.

חזרנו חזרה, וניסינו שוב, לא עבד.

ניסינו להתקדם בכל מיני כיוונים, כי אולי זה בכל זאת קרוב לנקודה שאליה הגענו. לא עבד.

החלטנו לנסות את עמדת המודיעין. הסברנו לאיש הנחמד בעמדה שאנחנו מחפשים את הפסל, והוא שלף מפה שהמיקום של הפסל היה מצויר עליה! בכל החיפושים שלנו לפני כן (ובדיעבד) לא מצאנו מפה כזאת. הוא הסביר לנו איפה אנחנו נמצאים ולאן ללכת ובערך הבנו.

לאחר מעט התברברות נוספת מצאנו בסופו של דבר את יעדנו הנכסף.

העין של שינג'וקו ורועי אחד מאושר 😊

לפרטים איך להגיע למקום, קפצו למטה לאמ;לק.

מרוצים מההישג, המשכנו ל- Ueno Park וכמובן שנתקלנו במיני דברים מעניינים אפילו סתם בדרך לשם.


הפארק נאה מאוד עם המון עצים וצמחיה, עם שדרה ראשית שאפשר ממנה להתפזר לכל מיני חלקים של הפארק. השדרה הראשית מלווה במנורות נמוכות שמקושטות באומנות יפנית וכל אחת מעשרות אם לא מאות המנורות עם דוגמה אחרת. יש גם לא מעט מקדשים קטנים לכל אורך הפארק והצצנו על אחדים מהם. הפארק כולל גם מספר מוזיאונים, אבל לא שמנו לב בתכנון שלנו, והגענו ביום שני שכל המוזיאונים שם היו סגורים. הסתפקנו בלבקר את דגם הליוויתן העצום שעומד מחוץ לאחד מהם.


הזמנו מראש סיור מודרך לצהריים, אז לאחר הביקור בפארק התקדמנו לנקודת המפגש. בדרך לשם נתקלנו בסניף של Tamashii Nations שהיא רשת חנויות מיניאטורות מגניבה, שנראה שלפחות חלק ממנה היה סוג של תצוגה בלבד. היה שם אוסף מרשים מאוד מהרבה מאוד סוגים של franchises, שאת חלקם אפילו זיהיתי 😅



לאחר מכן חיפשנו מקום לעצור בו לנשנוש ומצאנו קפה קטן - Yanaka Coffee. היו להם עוגיות מוצלחות, אבל לא הצלחתי להתמודד עם הקפה (שהגיע עם ערימה נחמדה של קצפת מתוקה). אולי לא ידעתי מה לבקש ואולי זה הטעם המקומי 🤷‍♂️

מצד שני, הקפה היה צמוד לחנות אוכל גדולה (כלבו? סופר? לא יודע) בשם Fusa no Eki (房の駅) שמצאנו בה כל מיני דברים שהיו בעינינו משונים ומעניינים.



מכאן צעדנו אל נקודת המפגש של הסיור, ואמרנו שלום למדריכה הנחמדה, שעם תחילת הסיור סיפרה לנו קצת על אזור Akihabara ויצאנו לשוטט. התחלנו בסיבוב באקיהברה הצבעונית, מלאת דמויות האנימה ודברים חמודים.

פרט לצפיה בדברים צבעוניים, דברים חמודים ודברים צבעוניים וחמודים, עברנו גם במקדש קונפוציוס, במקדש שינטו (קאנדה), בבית ספר שהוסב למרכז קהילתי (כי האוכלוסיה מזדקנת ואין ילדים), שטטנו בשוק Ameyoko וסיימנו ב-Ueno Park.



בשלב הזה היינו בשלים לארוחת ערב וחיפשנו מסעדת ראמן בעקבות המלצה של המדריכה (בדיעבד לפי הדירוג בגוגל אולי היא התכוונה למקום אחר? 🤷‍♂️) - Ikkakuya Uenoten. המקום קטנטן ועם אוטומט בכניסה להזמנות. בחרנו ראמן לפי מה שהבנו ואחרי שהושיבו אותנו, פנתה אלינו מלצרית ושאלה איך נרצה את המנה, כאשר אפשר לבחור את רמת הקושי של הנודלס, חוזק הטעם וכמות השמן (השיחה הייתה ב-Japanglish, תנועות ידיים שכללו הצבעה על שלט מאיר עיניים שחלקו היה באנגלית). ביקשנו מה שביקשנו וזמן קצר לאחר מכן הגיע ראמן טעים לשולחננו 😋



אחרי הארוחה חזרנו למלון, השארנו את התיקים, נחנו קצת ויצאנו לסיבוב ב-Tokyu Hands שהיה סניף גדול שלה (6 קומות, אולי יותר) ממש מול המלון שלנו. יש שם מלא דברים מגניבים ליצירה - חלקם פשוט חומרים פחות או יותר מכל סוג וצורה שאפשר להעלות על הדעת וחלקם ממש ערכות הרכבה משלל סוגים מגניבים.



לאחר הסיור בחנות, וכ-20,000 צעדים (שהם כ-15.5 ק"מ) חזרנו למלון לנוח לקראת עוד יום קסום ביפן 😊


 

אמ;לק

העין של שינג'וקו

המקום נקרא גם Shinjuku Eye או בשפת המקור 新宿の目

בקצה הפנורמה מימין אפשר לראות את הפסל. הכביש הלולאתי שבמרכז הוא האזור שמסומן במפה בתמונה למטה. כל האזור נמצא בשטח תחנת שינג'וקו.

פנורמה של האזור בו נמצאת העין של שינג'וקו, העין בקצה הימני
הסימון האדום הוא הכביש הטבעתי בתמונה למעלה, הסיכה המודגשת היא המיקום של העין, פחות או יותר (צילומסך מגוגל מפות)

פארק Ueno

ועוד

במסגרת הסיור המודרך ב-Akihabara

ועוד!

114 views0 comments
bottom of page