top of page
  • Writer's pictureDaniel Nakash

הטיול הראשון שלנו ליפן - היום השלישי לטיול 2023-02-19 - טוקיו

Updated: Jun 9, 2023

כרגיל התחלנו את היום בארוחת בוקר במלוננו בטוקיו ומשם יצאנו אל TeamLab Planets שנמצא באזור המפרץ של העיר. מומלץ לקנות כרטיסים מראש, כיוון שמאפשרים רק למספר מוגבל של אנשים להיכנס בכל רגע נתון וגם זה מאוד קיצר לנו את התור.

הכניסה למקום, העמוד הכתום הוא כולו מסכים ונראה קצת כמו עמוד של מפל לבה. אחרי הפיתול הראשון של התור שלחו אותנו לתור קצרצר אחר.

מיד בכניסה למקום יש סרטון הדרכה שאומר שהמיצגים כוללים הליכה במים, בחלק מהמקומות עד לגובה הברכיים. לכן הם מבקשים להוריד נעלים וגרביים (יש לוקרים) ומספקים מכנסיים קצרים למי שצריך.

גוגל מגדיר את המקום כמוזיאון אומנות מודרנית ואני מניח שזאת כנראה ההגדרה הכי קרובה למה שהמקום הזה באמת. יש שם יצירות אומנות, וזאת בהחלט אומנות מודרנית, אבל בשונה מרוב המוזיאונים האחרים, המבקר עובר בתוך היצירה ומשפיע עליה.

למי ששוקל להגיע לשם, לא אעשה פה ספויילרים, אבל מי שבכל זאת רוצה טעימה - יש תמונות באתר של TeamLab Planets. צילמנו שם תמונות, אבל בגלל תנאי התאורה המאתגרים במיוחד, כמעט שאין לי תמונות מעניינות לשתף פה 😅

בדרך ליעד הבא שלנו נסענו במונורייל, כי זה התאים למסלול שלנו וכי רועי רצה 😊

המונורייל היה די ריק אז ישבנו בקרון הראשון בחזית, אז הייתה לנו תצפית נהדרת על הדרך. אחרי שירדנו מהמונורייל, מצאנו לנו ספסל בפארק קטן ועצרנו שם לנשנש קצת דברים שקנינו באוטומטים ובקונביני כלשהם. בעודנו יושבים, רועי הבחין במשהו גדול במרחק ושאל אותי מה זה. עד שרועי הצביע על זה, שכחתי לגמרי שסימנתי את זה על המפה למקרה שנעבור בסביבה.

תמונה איתי מקרוב לקנה מידה
הפסל של Unicorn Gundam שמתנשא לגובה של כמעט 20 מטרים

אחרי שסיימנו להתלהב מהפסל ולהצטלם איתו, חזרנו אל היעד המקורי שלנו National Museum of Emerging Science and Innovation. כבר מבחוץ קיבלנו את הרושם שהמקום מתאים יותר לילדים, אבל החלטנו לנסות בכל זאת. לא טעינו, הוא אכן מתאים יותר לילדים (ורוב הטקסט ביפנית). בכל זאת מצאנו שם כמה דברים שהיה שווה להתעכב עליהם כמו דגם בגודל אמיתי של מודול מגורים בתחנת החלל הבינלאומית.

שלט בתערוכה על מיקרובים למינהם - הכל מעוצב יפה וחמוד מאוד, ופה אפילו היה תרגום טוב לאנגלית
דגם מודול המגורים של תחנת החלל הבינלאומית

כולל השירותים!
הייתה אפילו קצת גאווה ישראלית - הוצג שם מחקר על הקצב שבו חיידקים מסוגלים לפתח עמידות לאנטיביוטיקה
בחנות המוזיאון - חרקים, יש הטוענים שזה מזון העתיד!

משם רצינו להתקדם לשוטטות בגינזה ולמצוא שם מקום לארוחת צהריים. החלטנו לנסוע חלק מהדרך שוב עם המונורייל (כי באמת היה מגניב) וראינו שהמסלול עובר על ה-Rainbow Bridge וחשבנו שזה יהיה נחמד. במהלך הנסיעה הסתבר שהמסילה עוברת מתחת לגשר, ולא רק זה, כל המסלול מוקף ברשת די צפופה, כך שאין סיכוי להינות מהנוף... 🙈

ה"נוף" ממסלול המונורייל תחת ה-Rainbow Bridge

הגענו לאזור גינזה וחיפשנו מקום שראינו עליו המלצות בגוגל, אבל עוד הרבה אנשים אחרים חשבו שזה רעיון טוב לבוא לשם, והיה תור די ארוך. החלטנו לחפש מקום אחר ואחרי זמן מה מצאנו מסעדה ויאטנמית לשבת בה. העיצוב היה תואם לרוח המקום והאוכל היה נהדר.

קופים! קופים בכל מקום!

אחרי ארוחה מוצלחת, יצאנו להסתובב לנו בגינזה, בין השאר לסניף גינזה של Uniqlo, חנות של סוני, קצת "window shopping" ואיפשהו בין לבין עצרנו לנשנוש ב-Bee Cheng Hiang שמוכר מה שנראה לנו כמו לדר (הממתק ממשמש מיובש) אבל מבשר - חם, טעים ומתוק.

דוכן התצוגה ב-Bee Cheng Hiang

בסיום השוטטות חזרנו למלון ויצאנו לחפש מה אוכלים לארוחת הערב. אחרי חיפושים והתלבטות אם נכנסים או לא, נכנסנו אל Sushi-no-Darihan. חלק גדול מהתפריט היה ביפנית ובכתב יד, אבל היו גם תמונות על חלק מהפריטים, אז הצלחנו להזמין לנו ארוחה נאה.

סשימי טונה (אני לא זוכר איזה חלק) לצד תוספות שאנחנו בדרך כלל לא רואים עם בסשימי - שום ובצל בנוסף לוואסבי והג'ינג'ר
הניגירי מגיע *תמיד* עם וואסבי בין האורז לדג. הרולים היו צמחוניים
אחד הרולים היותר מרושלים שנתקלתי בהם, אבל היה ממש טעים!

שמנמנים ושבעים חזרנו למלון וסגרנו את היום.